Rabu, 19 Januari 2011

LANGKAH TERCIPTA..._unic_

semalam aku kelukaan
kecewa kehampaan mencalar ketabahan
impian yang sering ku harapkan
namun tak kesampain
allah..ingin ku hentikan langkah ini
bagaikan tak mampu ku bertahan
semangat tenggelam lemah daya
haruskah aku menahan
namun jiwa ku berbisik inilah dugaan
dan mataku kini terbuka 
pada hikmah dugaan uji keimanan
dan di lontarkannya ujian
di luar kemampuan setiap diri insan
allah..pimpinlah diriku tuk bangkit semula
 maneruskan langkah perjuangan ini
cekalkan hati dan semangatmu
kurniakan ketabahn..
agar mimpi jadi nyata
padaMu ku meminta..
ku mohon ampun kudratku
wahai tuhan yang satu
segalanya dariMu..


langkah tercipta..pertama kali aku mndgr lagu ini..sgt mnyentuh jiwa ini..
malah ku kongsikan lirik lagu ni bersama teman2 seperjuangan sewaktu d sekolah dahulu..
bait2 liriknya memberi aku motivasi dalam aku mncri hala tuju hdupku yg sebenar..
inilah di katakan lagu n lirik yg btul2 berdakwah..
malah lirik ni mnjadikan aku seorang insan yang tabah dlm kebelakangan hdpku kini,..
bersyukur pdNya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan