Ahad, 13 Januari 2013

> > MURABBI HATI ANA..


bumi gersang aku jejak..
tanpa punya arah dan tujuan..
kadang2 resah kebingungan..
kadang2 haus kekeringan..
kadang2 kerdil keseorangan..
manakah harusku tujukan langkah kaki ini..
manakah harusku sasarkan gersang jiwa ini..
manakah harusku campakkan lara hati ini..

Ya Rabb..aku mencari secebis sinar buat diri yg hina ini..
Ya Rahman..kurniakan aku petunjuk dan hidayahMu dari celahan rahmat n maghfirahMu..
Rabbi..aku tunduk pada kebesaranMu..

lalu,,hari ini..bumi ini menjadi saksi..
pada satu pertemuan suci bersama srikandi murabbi hatiku..
yang memberi sinar cahaya kala aku gelap kerabaan..
mencari erti hidup yang hakiki..

MURABBIku..terima kasih atas kehadiranmu..
hadirmu dlm diri inni mengingatkanku makna hidup yang sebenar..
MURABBIku..sudah ku pahatkan namamu di dalam hati ini..
tidakkan ku lupakan segala madah pujangga dan bait2 nasihat yg engkau berikan dulu..
MURABBIku..tiada seindah kata2 yang mampu aku ungkapkan buatmu..
cukuplah engkau mengerti, bahawa engkau sentiasa di hati ini..

Ya Illahi..terima kasih untuk hadiahMu itu..
Ya Rabbi..aku bersyukur atas kurniaanMu itu..
Ya Rabbul Izzati..redhailah kasih sayang yg tercipta antara aku dan Murabbi itu..
sungguh Engkau sebaik2 perancang..
sungguh Ya Allah..aturanMu itu sangat indah menyentuh kalbuku..
Ya Allah..sungguh aku rindu pada Murabbiku..

~ dakwah.dan.ukhuwah.mesti.bersatu <

special 4 my beloved ukht...mg allah selalu memberkati hidupmu n setiap langkah mu...inshaa allah..
syg n rindu ukhti asma suardi....><


Tiada ulasan:

Catat Ulasan