Isnin, 17 Januari 2011

AYAH....

ketika berjauhan masih kurasa hangat kasihmu ayah..
betapa ku rindukan redup wajahmu hadir menemaniku..
terbayang ketenangan yg selalu kau pamerkan..
bagaikan tiada keresahan..
walau hatimu sering terluka..
tika diriku terlanjur kata..
tak pernah sekali kau biarkan..
diriku sendirian..
ketika ku dalam kedukaan..
kau mendakap penuh pengertian..
di saat diriku kehampaan..
kau setia mengajarku erti kekutan..

Bait2 lagu nie sering bermain di fikiran kala diri teringat,,terkenang saat2 indah bersama ayah..mmg sukar menerima kenyataan bahawa ayah sudah tiada lagi di sisi..namun apa daya,kita hanya mnusia biasa..sememangnya kdg2 teringat akan ayah,apatah lagi apabila memandang wajah teman2 yg masih mempunyai ayah..timbul satu perasaan dalam diri ini..'RINDU'...namun,ku tahu allah lebih menyanyangi..
sedar x sedar,sudah hampir 5tahun ayah pergi meninggalkan aku..dan hanya 13tahun,,aku sempat bersama ayah..krna itu,aku bersyukur krna msh smpat hdup b'sma ayah di sisi..krn ku tahu msh ada insan yg kurang b'nasib baik spt aku ini..ALHAMDULILLAH..
aku suka bercakap ttg ayah..krna aku mmg rapat dgnnya..krna itu,mula2 pemergian ayah,aku bagai hilang arah..tp alhamdulillah,allah itu maha adil n bijaksana..aku mampu mengawal diriku..n aku pasrah dgn qada' n qadar allah..ayah masih kekal di hati ini bt selamanya..
"adik doakan ayah dr jauh..moga adik mampu mnjadi seorang insan yg tabah n kuat..biarpun ayah telah pergi,adik akan tetap berjuang di bumi ini selagi nyawa di kandung badan..time kaseh ayah untuk saat2 indah kita bersama..ssgguhnya adik amat rndukan ayah..ayah,doakan adik..doakan adik agar terus kuat n moga ketabahn itu mnjadi milik adik.."
~aku berbicara pada ayah..biarpun ayah tdk mndengar,,ssgguhnya allah itu MAHA MENDENGAR lagi MAHA MENGETAHUI..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan