Isnin, 30 Jun 2014

BicaraJiwa


tatkala diri nekad memasang niat..
agar kaki tetap meneruskan langkah..
siapa sangka..DIA ingin menguji..
terkadang DIA hadiahkan sesuatu yg tak kita duga..
terkadang DIA ingin menguji dengan sesuatu yg tak kita sangka..

Allah..pedihnya rasa..
bermula detik itu..Kau hadiahkan ujian ini buatku..
aku terima dengan pasrah, dalam kepayahan..
walaupun pada hakikatnya..
berat untukku memikulnya..

Rabbi,,
maafkan daku, andai aku dilihat seperti tidak redha pada takdirMu..
maafkan daku, andai aku dilihat seperti tidak bersangka baik dengan aturanMu..
maafkan daku, andai aku dilihat seperti tidak pasrah dengan ujianMu..
kerana aku terkadang tidak mampu..
kerana aku terkadang tidak kuat..
Allah..Engkau sebaik-baik Pendengar..
Dengarkan daku, Ya Allah..

Pinjamkan aku sedikit kekuatan..
Agar aku bisa terus bertahan..
Dalam segenap kepayahan..
Mencari dan membina kembali tembok kekuatan..
Mencantum semangat dan sisa-sisa keyakinan..
Kuatkan aku, Rabbi..
Hanya padaMu tempat ku bergantung harap..

*MyHeartWasHurt*

*IAmNotEnoughStrongPersonToFaceAllThis*
*INeedTimeToAcceptAllThis*
*JuzKeepPrayingForMe*
*IAmSorryForEverything*
*ItsHurtMeSoMuch*
#Allahuraobbi..

*GiveMeStrong*
*MakeMeStrong*

~Allahummabaariklana Fii Ramadhan~

TintaJiwa
[1.04am//3Ramadhan]


Tiada ulasan:

Catat Ulasan