Ahad, 17 November 2013

> erti persahabatan ..

Kawan, Taukah kamu berapa lama masa yang kita bersama??
Aku tidak ingin tahu semua itu,
Kerana kamu selamanya bagiku.....
Bersamamu,
Tangisku kan terurai menjadi tawa
Dukaku kan terpecah menjadi bahagia
Dan airmata yang terlanjur jatuh....
Takan berubah menjadi nestapa
Denganmu,kepenatanku hilang seketika,
 Terkadang disatu waktu,
Prasangka pernah menjauhkanmu dariku
Tapi sungguh kawan,
Amarah takkan bisa bertahan lama dikalbuku
Kusadari aku terikat jauh kedalam hatimu
 Ingatkah kawan,
Kita pernah duduk bersama
Melukis langit dengan impian
Tentang aku , kamu dan kehidupan...... kawan ,
Andai percintaan itu indah ,
Indah lagi persahabatan kita bersama ,
Andai bintang menyinar kerana cahayanya ,
Persahabatan kita menyinar kerana utuhnya ukhuwah ,
Andai bunga itu indah kerana harumannya ,
Hubungan kita indah kerana jalinannya ,
Andai awan bisa melakar ,
pasti tercoret kisah kita bersama ,
kerana kisah kita tiada akhirnya .

Andai Nabi Muhammad sebuah kisah kesempurnaan ,
Andai Laila Majnun sebuah kisah percintaan ,
Andai Umar sebuah kisah pemerintahan ,
Maka kita pula ,
Sebuah kisah persahabatan.... kawan ,
Andai persahabatan ini terurai ,
Takkan mampu aku harungi ,
Semua dugaan yang mendatang ,
Takkan mampu aku berdiri ,
Seteguh ini ! denganmu kawan..
Biarlah persahabatan kita ,
Tetap utuh walau badai melanda ,
Biarlah persahabatan kita jua ,
Tersergah di mata dunia ,
yang penuh warna warni .
 Perjuangkanlah persahabatan kita ,
Yang telah lama terjalin ,
Biarlah antara kita ,
Umpama ombak dengan pantai ,
Yang sering berhempasan ,
Tetapi sentiasa bersama .
 Indahnya persahabatan kita ,
Tidak terucap dengan kata - kata ,
Hanya kita yang tahu ,
Andai aku bisa laungkan ,
Ingin aku menggegarkan dunia ,
Tentang persahabatan kita bersama .
Andai ini adalah persahabatan ,
Akan aku menjadikan persahabatan ini ,
Seperti cinta Romeo dan Juliet ,
Jika persahabatan ini kau lukai,
Akan ku kesepian selamanya..kawan ,
Andai aku sahabat sejatimu ,
Janganlah kau berpaling dariku..
Sesungguhnya aku sangat memerlukan sahabat SEPERTIMU kawan..

#copy n pasta from seorang kawan..
#credit to : chaqcheun..
#syukran 'ala kulli hal..
#Allah, redha kan persahabatan yg terjalin.. ameen..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan